Translate

tisdag 26 juli 2011

En kväll bland skärgårdsöar

Noice sjöng en gång, En kväll i tunnelbanan, alla dar som den vanliga vardan
en kväll i tunnelbanan, på stan.Snacka om att dom var fel ute. Jag nynnar mig fram till en lite ändring i texten.
En kväll bland skärgårdsöar, alla dar som den vanliga vardan, en kväll bland goda vänner, på sjön.
Siktet för kvällen var inställt på första säsongens fiske efter abborre.
Havet ligger blankt sånär som på någon krusning och i viken vi besöker jagar abborren vilt efter smålöj.
Granaten och jag får några timmars njutning till havs och lägger faktiskt fyra abborrar i ta-med-hem-kassen tillslut.
Jag krokade en riktigt fin fisk som väl hemma vägde in på nästan 9,5hg.

Kvällens goding, den utan vit t-shirt alltså!

Tre sådana här krokade jag också av.

Borre och Granaten ler ikapp.



Roslagens skärgård i sin bästa skrud.


¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>

Inga kommentarer: