Translate

fredag 16 september 2011

Annelis första, andra och tredje Regnbåge

Idag invigdes Anneli i flugfisket ädla konst, eller vi kanske skall säga flugfiske efter regnbåge ädla konst.
I alla fall så är det en viss skillnad för mig. Tyvärr så blåste det mellan 7-13m/s så att stå i båten och kasta fick vara för dagen. Nu fick hon ändå känna på att drilla fisk på flugspöt och tog till och med dagens största båge på 1,3kg vilket var riktigt kul.

Första Regnbågen.



Dagens största båge.

Solen tittade fram en kort stund och fikastunden på berget var riktigt skön. Totalt landade vi 7 fina regnbågar och Anneli landade 3 av dom helt solo.
Misstänker att det inte var sista gången som jag fick sällskap i båten och avslutningen på dagen blev kanon då en av bågarna lades på grillen.
Flugorna för dagen var naturtroget så in i norden, stor gul zonker på Annelis spö och jag själv körde en orange "blubb" med gul guldskalle. 


Även jag drog några bågar.

Nu skall det packas om, för imorgon bär det av ut på havet med Granaten och Fluganberg på höstens första riktiga gäddtur.
Har några nya ess i ärmen som skall vädras imorgon, kan vara att Zalten drar sin sista suck i min draglåda. Men mer om det imorgon.



.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º> 

Inga kommentarer: