Translate

lördag 3 september 2011

Facebook för spridning av viktiga budskap

Facebook? är det nått att ha det?
Ja mycket dravel hit och dit är det, och jag är en i mängden som lägger ut musiklänkar och annat.
MEN!!!!
Jag har också på senare tid sett att användandet av detta media kan ha ett långt mycket bättre användningsområde och att den ökar hela tiden.
Olika forum och intressen finns nu representerade där och spridningen av information går blixtsnabbt.
Och vi fiske och vattenintresserade är inget undantag. Så bara av den anledningen så vill jag tipsa om att skaffa er ett konto, sök upp den ni är intresserade av och anslut er.
Ta till exempel detta med Vattenregleringen och alla hot som hänger över våra vattendrag.
Det senaste som jag nu på morgonen hittade är via Älvräddarnas sida och är information om en Öppen utfrågning om den biologisk mångfald i rinnande vatten och vattenkraft.
Lika fort som en fritt rinnande älv sprids nu budskapet, så vem vet, kanske är lokalen fylld av åhörare den 4 oktober för att bevittna och kanske främst höra vilken uppfattning våra makthavare har om frågan.
Programmet för den dagen finns här via länken.
Öppen utfrågning om biologisk mångfald i rinnande vatten och vattenkraft
Så jag måste säga att jag blir bara mer och mer positiv till användandet av Facebook, som snabbt hjälpmedel för spridning av viktiga budskap.
Kanske skall tilläggas att man kommer att kunna följa utfrågningen via webradio också.
Sen måste jag återigen trycka på vikten av att ansluta sig till exepelvis Älvräddarna och/eller Sportfiskarna. Älvräddarna kostar 100:- och Sportfiskarna 310:-
410 kronor, det är 90 spänn mindre än vad jag betalar för att fiska Idsjöströmmen EN dag, eller 2-3 wobbler´s osv osv. För att inte tala om allt annat som kan slinka ner i varukorgen när man handlar inför helgen.
Debatten växer sagta men säkert i landet om fisket och hur och på vilket sätt vi bör, borde och skall ta hand om våra sjöar, vattendrag och hav. Dessa två organisationer gör ett stort jobb för detta och ju fler medlemar vi är desto större resurser för insatser, enkel matematik!
En gamal myt måste sopas bort, att man måste vara fiskenörd med ett helt rum fyllt med fiskegrejer för att vara medlem i någon av dessa organisationer. Det är som Brasse sa till Eva och Magnus -fel fel fel!
Det räcker gott med ett intresse för det marina och för bevarandet av detta och egentligen, om sanningen skall fram hur många har inte i så fall ett metspö eller kastspö hemma i någon garderob eller i sin källare. Säg den som aldrig någonsin har metat lite abborre en varm sommardag.
Den möjligheten vill jag fortsatt ge mina barn och eventuellt kommande barnbarn, så jag skippar 3 wobbler om året och betalar medlemskapet.


.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>


Inga kommentarer: