Translate

måndag 17 oktober 2011

Vadarfrågan löste sig

Så kom då äntligen mailet jag väntat på, angående mina vadare som började läcka redan in på andra säsongen.
Fly-Dressing har svarat på mitt mail, men också varit i kontakt med dom som jag köpte mina vadare hos och nu är det klart, att jag får full ersättning för dessa.

Förslaget som finns är att lägga pengar emellan för att få de nya OPAS som kommer senare under året, alternativt redan nu få ett par IKON skickade till mig. Tyvärr måste jag avböja IKON, eftersom jag inte tyckte att dom passade lika bra på mig som Gillievadarna gjorde, som bortsett från det att mina började läcka var riktigt sköna att röra sig i och hade goda andningsegenskaper.
Men som sagt, skönt att den här historien nu har löst sig till det bästa och nu kan läggas till handlingarna. Naturligtvis en upprättelse i mina ögon för Vision och Fly-Dressing, som lyssnade på kunden och insåg att jag inte är någon som misshandlar mina flugfiskegrejer.
I mångt och mycket så väljer jag ju grejer som jag känner verkar vara bra efter att ha fått känna på material och dyligt. Det handlar oftast om ganska mycket pengar plus det faktum att när man väl sätter sig i bilen för att åka norrut på en fisketripp så vill man kunna lita på spön, linor, rullar och vadare. Det är resor och dagar som man kanske gått och sett fram emot under hela vintern, så när sånt här sen händer så blir besvikelsen extra stor, men omvänt då när detta nu har löst sig.


.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>

Inga kommentarer: