Translate

söndag 13 november 2011

Svett, knäled och regnbågsfiske

Idag är det en månad kvar till lucia. Knappt man kan tro det. Förra året så låg snön nästan 40cm djup här i roslagen så här dags, men som tur är så håller den sig borta än.
Nytt äventyr för oss idag, Göran som har Fyrväpplingen tog kontakt med Fluganberg och undrade om vi ville hjälpa till att ta upp båtarna i hans sjöar. Ja, så kom det sig då så att flugfiskesäsongen efter regnbåge fick ett nytt slut idag istället. Jag hade börjat att plocka undan dom grejerna, men det vara bara att plocka ihop och göra sig redo.
Klockan 08:00 i morse möttes vi upp för en kopp kaffe och lite genomgång. Rörsjön, Holmsjön och sist Skysjön, totalt cirka 60-70 båtar som skulle tas upp och vändas på.

Skysjön före.....

...och Skysjön efter.

När väl alla båtar var uppe så blev det korvgrillning i vindskyddet och lite småprat, fiskehistorier blandades med från året nya jaktberättelser.
Fluganberg och jag fick sen några timmars fiske i Holmsjön och precis när vi skulle kliva i våra båtar så sprack det upp och solen tittade fram, men fick jobba på ordentligt för att ge ifrån sig några ynka värmande strålar.
Tappade min första båge men i nedre delen av sjön så fick vi sen ett riktigt härligt senhöstfiske. Mängder av hugg blandades med drillningar och snart låg min första i båten, som var värd att behålla.

Dagens första

Fluganberg drillar hoppvillig höstbåge

Skymningen kommer fort så här års så redan vid tre tiden började vi ro mot land efter några riktigt roliga timmar. Jag tog tillslut med mig två stycken hem som kan vara bra att ha i dessa tider då gravat och rökt snart finns på varje findukat bord.

I och med detta fotsteg så avslutades säsongen

Tyvärr så lyckades jag med konststycket att kila ner foten till mitt sedan tidigare opererade knä mellan två stockar i vassen när vi drog iland båtarna i Rörsjön, just då kändes det inte så värts mycket, men nu sitter jag här med ett fotbollsknä, vackert svullet runt om.
Det blir väl till att trycka i sig inflammationshämmande dom närmsta dagarna och sen se vart det leder.
Bortsett från det så var det en riktigt kul dag, om än en aningen svettigt bitvis.
Flugorna för dagen var naturtroget så det förslog, gult och orange var de klart bästa färgvalen.


.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>



Inga kommentarer: