Translate

fredag 18 maj 2012

Premiär på "bågen"

Häromdagen var det tunga grejer och löjligt stora flugor när vi fiskade efter gäddor.
Idag var det lite mera skönlir, små nätta flugor och i ena handen min trotjänare Guideline LPXe´n #5;an och i den andra handen mitt nyköp för säsongen, ett Winston IM6 #4, begagnat javisst, men icke desto mindre efterlängtat ändå. Lite av ett drömspö för mig sen jag fick pröva det första gången.
Tyvärr var kanske inte detta dagen för att testa detta spö, det blåste så hårt att fisken till och med missade ytan när dom skulle vaka, nä skämt å sido men blåste gjorde det nästan omöjligt att finlira.


En dröm på tub

Klev i båten strax efter sju imorse och ungefär 35 meter senare så hade jag min första fisk, fisk nummer två tog på strax över 75 meter. Ja så kan det gå när man ror. Nu var ju inte detta tänkt som något friskis pass utan en efterlängtad flugfiskepremiär i lugna vatten.
Hittade någon enstaka levik och fick tillslut landa mina två första fiskar på IM6;an. Dagen slutade med 8 landade bågar varav en fick slå följe hem till frysen.

Fluganberg drillar fisk

Jag hade lovat killarna att vara hemma i tid med pizza, så jag lämnade Fluganberg kvar i viken och rodde mot hamn.
Premiären i regnbågssjön avklarad.


¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>

Inga kommentarer: