Translate

torsdag 10 maj 2012

Renodla fiskebloggen har jag tänkt

Efter att ha kört denna blogg nu ett tag och lyssnat till era reaktioner, tankar och idéer plus att jag själv vill renodla denna till att gälla enbart fiske, fiskevård och andra saker som berör detta så har jag nu startat ytterligare en blogg.

Många av er har skickat mail till mig och ställt frågor om platserna jag besöker och om jag inte kan skriva mer om detta på bloggen.
Så nu är tanken att den nystartade bloggen skall enbart innehålla sådant, det kan vara från våra små strandhugg på öar med en historia i skärgården eller en fotoutflykt till något av alla de gamla vallonbruk som finns runt om i Roslagen.
Det kan också bli så att jag genom en fiskeresa besöker en plats eller liknande som sedan genererar ett mer ingående inlägg på den nystartade bloggen.
Kort och gott, jag vill genom detta visa på vad Roslagen har att erbjuda en besökare bakom det mera vanliga besöksmålen som visas upp i turistbroschyrer eller som syns i andra medier.

Roslagen har så mycket mer att erbjuda och som boende här vill jag visa upp detta med högt buret huvud och med stolthet.
Kanske kan jag genom detta locka någon att svänga av den vanliga vägen, våga sig ut bakom broschyrens lite ytliga beskrivningar och möjligheten att visa hur vackert det kan vara bokom nästa krök.

Bloggen är som sagt nystartad och kommer nog att genomgå lite förändringar över tiden för att hitta sin rätta form, men utseendet är inte det viktiga utan innehållet.
Jag hoppas ni kommer att finna detta intressant och kanske följa med även på den resan.
Jag vill samtidigt passa på att tacka för alla mail jag får med uppmuntran kring det jag skriver här på Rospiggen Fiske.

Tanken är också att dyker det upp något intressant från en läsare, lite bilder och text så kan även det hamna på bloggen som Gästbloggare.

Den nya bloggen heter Roslagen genom mitt kameraöga och ni hittar den via denna länk.

Inga kommentarer: