Translate

söndag 15 juli 2012

Gifter sig fint i munnen

En dag, var vad vi fick i Roslagen som helt regnfri och trots jouren så kunde jag inte låta bli att ge mig ut i skogen och titta lite efter di gula.
För det hör inte till vanligheterna, men det händer vid enstaka tillfällen att jag tar med mig fisk hem från Jämtlandsresan.
Så innan jag åkte så lade jag fram två harrar och en öring som fått resan hem betald och nu skulle få tjäna som bas till kvällens middag och då bara måste jag ha lite färska kantareller också.

Mygg då!!
Nått så djävulskt. Jag brukar alltid grovrensa min svamp i skogen men det var inte att tänka på.
Men det är klart med allt regnande över vår del av landet så står det nu vatten i minsta lilla fördjupning i skogen, potentiella barnkammare allihop.

Hälge har tydligen skrubbat ryggen igen

Överallt i skogarna så är varje litet hål fyllt av vatten

Någon som kanske vet vad detta är?

Sommaräng

Jungfru Marie Nycklar, och alldeles intill satt även en
Brudsporre men korten på den blev allt annat än bra.

Gyllengula och goda

En av harrarna rökte jag

Filé av öring och harr plus färska kantareller och hemgjord romsås.
Jo det smakade mumma kan jag lova

¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>< ((((º>


Inga kommentarer: