Translate

fredag 27 juli 2012

Nu hugger abborren & öringen

Återigen en tur md flugspöt i skärgården.
Och idag var det bättre fart på abborren, ett 25-30 tal synade insidan av båten snabbt innan återutsättning. Fick några kring halvkilot, men även dom åkte tillbaka.
Vad jag inte visste var att även havsöringen var på hugget, så döm om min förvåning när det blev stumt i linan följt av en rusning, några hopp och tunga knyck i linan.
Öringen gjorde ytterligare några rusningar innan den snyggt och prydligt återutsatte sig själv mitt i en luftvolt.
Oväntat, men inte dessto mindre kul.
Flugorna var återigen ST Epoxy, bundna i Järpen av Flugbindar´n.


Behöver inte så mycket för att trivas

Idag börjar OS, Heja Sverige!!




¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>< ((((º>


5 kommentarer:

Karki sa...

Supergrymt med sommaröring. Stod den djupt?

Patrik sa...

Nej John, det var det som var kul.
Den plus några till kom och delfinade fram i en lävik där djupet är max 3-4 meter.
Hugget kom precis på kanten från de och upp mot meter´n :)

Karki sa...

Satan vad häftigt! Vilken upplevelse mitt i sommaren. :)
Är det första gången ni ser öring i era trakter på det här sättet eller händer det ibland under sommaren?

Patrik sa...

Det har blivit mer öring i området sen Skeboån har tagit fart igen.
Vi stötte på dom även våras i grunda vassvikar :)
Men det är första gången jag ser dom i augusti och i abborrvikarna :)

Karki sa...

Härligt att höra!