Translate

söndag 23 september 2012

Bra "genrep" inför gäddracet

Pia på smhi lovade uppklarnande och framför allt avtagande vind fram på eftermiddagen.
Jag kan meddela fröken att det blev precis tvärtom, och jag tackar gud för att jag valde att lämna flugspöt hemma.
Istället blev det uppladdning inför de riktiga gäddracet som vi sagt att vi skall ha i oktober innan båten går i ide.
 
Bra start för oss alla tre under morgontimmarna, Fluganberg krokade grönt redan i andra kasten och som av bara farten så gick det även på abborre.
Morgonens lite klarare och lugnare väder var det som visade sig vara bäst för i takt med att vinden ökade och att himmlen blev allt gråare så avtog också huggen.
Men ett bra genrep blev det, med flera följare och tappade och hela 17 gäddor i båten.
Hur många vi fick ivar?
Om vi säger att jag fick 5 och det blev lika mellan dom i fören, mer säger jag inte.
 
Små jerk och haspel fungerar utmärkt.

Motsättningar i fören

Granaten med sin första för dagen

Tur att man har rutan att krypa in bakom.

Lugn stund på skäret

F.d gädda

Kungen av havet
 
Nu packas dessa grejer undan och sen får det fort bli torsdag tycker jag, då hela gänget sätter sig i bilen för färd mot höstharrar i Idsjöströmmen.
 
¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>< ((((º>
 
 

Inga kommentarer: