Translate

söndag 9 september 2012

Konservativ, jag?

En underbar septemberdag som avslutades med grillning i short på baksidan, gott kött och därtill nyplockade och stekta gula kantareller och svart trumpetsvamp.
Men dagen startade tidigt med en tur till regnbågssjön och dess nyckfulla innevånare, mängder av hugg men ingen fast fisk, och det är väl här någonstans som det konservativa kommer in.
För jag höll fast vid min flytlina och nymfer och annat som iaf påminner om insekter där av att jag idag också gick hem från sjön tomhänt sånär som på att jag på vägen hem fyllde håven med gula kantareller och svart trumpetsvamp då.
De som iaf fick några enstaka fiskar, var dom som mer eller mindre släpade fram sina flugor längs botten, bortsett från en fiskare, Fruganberg!
Hon krokade dagens första innan vi andra nästan inte ens hade fått i grejerna och det blev nog dagens mest väldokumenterade regnbåge.

Fast fisk

Håven tar vi sen, nu skall här förevigas

Håvad

Men efter den fisken så blev det ett oändligt nötande, små drag i flugorna men så fort vi tog tag i korken så var det tomt.
Solen värmde allt skönare och mitt på dagen bröt vi fisket för lite korvgrillning med pinnbröd.
Tysk kvalitetskorv med 95% kött, där till inlindad i lite bacon och sist en slinga pinnbröd.
Gott gotti gott gott kan jag lova.

Pinnbröds tillverkning


Godis i solen

Lite främmande under lunchen

Lunchen avklarad, och nog trodde vi alla att nu skulle fisken börja ta, men ack vad vi bedrog oss.
Fortsatta småryck i grejerna utan att kroka fisken.
Nyckfulla regnbågar och konservativ fiskare var inget som passade för dagen.
Väl i bilen pep mobilen, Fluganberg hade fått kroka sin första för dagen precis när vi klivit iland

Besegrad

Om det blir någon mer resa till regnbågslandet vet jag inte, havet lockar och sen väntar ju årets sista tripp till Jämtland runt hörnet.

¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>< ((((º>

Inga kommentarer: