Translate

söndag 25 november 2012

Sikviken

Två skapliga vak såg jag, en fisk som rev tag i flugan och en jäkla massa sik som gick runt i viken och letade något ätbart.
Ja så kan man nog sammanfatta dagens mycket korta resa ut till havet.
Började fiska vid två och slutade redan strax efter fyra, men skönt var det att få komma ut och få lite luft och blöta vadarna igen, och kul eftersom jag sprang på en bloggande fiskebroder när jag vi stod vid bilen. Kolla gärna in hans blogg, för dom hade långt bättre tur tidigare i helgen från båten.
 
Granaten och Mårtensson var också dom på plats med spinnspöna, men inte heller dom fick landa silver. Men men, så är det ibland.
Nu är det långt till nästa sväng sväng tyvärr, då jourveckan börjar imorgon och en vecka framåt.
Kanske tar jag de mindre grejerna nästa gång och små nymfer för att se om det går att locka någon sik.
 
Fluganberg (långt bort) i sikviken

Skön plats för avkoppling
 
 
 
¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>< ((((º>


Nu är hemsidan uppe och rullar för Stockholms Havsöringsklubb.

1 kommentar:

Kristofer sa...

Patrik,
Kul att råkas! Det var på tiden. Kort rapport från helgens äventyr finns uppe på Den Yngre och Havet.

Jag tar gärna en kopp glögg med er på valfri kustremsa om ni behagar ge er ut i december. Bara att höra av sig!