Translate

fredag 19 april 2013

Ett rosa skimmer över vardagen

De är någonting med mig och färgen rosa.
Eller kanske mer med mina vänner och rosa, i sammanhang med mig. Okej, färgen är långt ifrån min favorit, oavsett den är på kläder, heminredning eller i annan form.
Detta sa jag väl för något år sedan till Fluganberg, och sedan dess har han och hans fru gladeligen försett mig med sittunderlägg, kåsor, kaffemått och allehanda små användbara saker, fast då i färgen rosa.
Döm om min förvåning när jag kliver in hos våra vänner på Sundbybergs Sportfiske igår och den första flugan som Patrik där tar fram är ett rosa gäddglitter signerad Niklas Bauer.
Inget ont om rosa i fiskesammanhang dock, det är en färg som flera gånger visat sig gångbar.
En fluga jag fick av Fluganberg för några år sedan visade sig göra jobbet bra i regnbågssjön.
Men ändå!
 
Så nu ligger ett rosa gäddglitter här hemma och väntar på test.
Och visst ser den lite förvånad ut den också?
 
Som vanligt, måste jag säga, så var besöket i Sundbyberg trevligt, och utöver att jag då chockade både min omgivning och den rosa flugan själv, med att köpa med mig den hem, så blev det ytterligare lite småplock inför den stundande flugpremiären på gäddorna i skärgården.
 
Blandat gäddgott

De fick bli lite tomma krokar också, då tanken finns att ge bindandet av gäddglitter en chans.
Nyss svepte jag förbi städskåpet och sneglade lite på dammvippan som ligger där, kände lite på materialet.
- Mmmmm, kanske, och om jag klipper lite här och där, så kanske inte hon jag fick den av ser att vippan nu börjar få sommarfrissa, kort och urklippt.
 
Granaten slog till på en ny fin spinnrulle plus lite småplock och Fluganberg han blev förlorad in i Jerkfiskets värld då han plockade med sig ett nytt jerkspö hem.
Det var väl bara jag och Blidö-Matte som höll oss till flugfisket.
 
Så nu är det bara att fortsätta hoppas att vädret gör sitt. Isen låg fortfarande tjock i måndags, rapporten sa 25-40cm, men sen har det blåst, regnat och varit varmt om vart annat, så imorgon är det jag som tar en tur till hamnen och kollar läget. 
 
Sundbybergs Sportfiske firar nu i april ett år i sina nya lokaler.
25-26 och 27 april är det dags, med bra erbjudanden och rabatt på övriga sortiment.
Så varför inte göra ett besök.
 
¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>< ((((º>
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: