Translate

måndag 22 april 2013

Gäddpremiär

Igår eftermiddag så var det äntligen dags för gäddpremiär. Med öppet vatten sen bara en vecka tillbaka så var det inte utan att det kröp rejält i kroppen efter att få fatta flugspöt igen.
Ringrostigt, ja visst.
Kul, absolut.
Så det är bara att damma av en av Fylkings godingar, äntligen!
 
Granaten körde spinnfluga, Fluganberg höll sig till testa av sitt nya jerkspö och Mårtensson dängde wobbler. Själv höll jag mig till flugspöt, då längtan efter att dänga varit stor en längre tid.
Vi hade alla fyra svaga stötar och känningar, men gäddorna var vintersega, och kanske var det just därför som jag var den enda som tillslut krokade en fisk, då flugan kan tas hem väldigt långsamt.
Hur som, så var det en skön känsla när spöt krökte rygg och sen känna knyckarna.
Säsongen är igång, nu kör vi! 
 
f.d Fluganberg. Nu förlorad in i jerkträsket

Gåsviksbäcken i fullt vårrus

Granaten gjorde som jag, fiskade där vattnet brusar.
Också det en typ av längtan.

Och där vattnet brusade, tog också säsongens första gädda min flugan

Happy Face
 
 
¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>< ((((º>

Inga kommentarer: