Translate

lördag 4 maj 2013

Grönglitter i mungipan

Härligt det är, att trots att man sitter fast i en jourvecka, kan inom bara några minuters bildfärd hoppa i vadarna och knalla runt i gäddrika vatten.
Platsen densamma som förra gången, fast idag fick Fluganberg och jag sällskap av Anneli och senare också av Granaten som kom efter oss ner till viken.
Redan på andra utlägget så satt min första gädda för dagen, men sen blev det stopp för mig, Fluganberg däremot hittade en riktig gäddhåla och krokade 3 och tappade ytterligare några på nästan samma kvadratmeter.

-Du har nått i mungipan

Fler som vaknat till liv

 


 
 
Efter ett par timmar gav jag och Anneli upp för dagen och for hem.
Det vankades lyxmiddag hemma, grillat till mina killar och för Anneli och mig, stekt abborrfilé och kall sås.
Fluganberg stannade ytterligare en stund, och Granaten väntade ut årets första krokning, vilken också kom lite senare.
 
Granaten mms;ade lite senare in sin fångst
 
 
¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>< ((((º>
 
 

Inga kommentarer: