Translate

lördag 21 december 2013

Vinstlott

Så här lagom till jul och nyår så brukar jag alltid köpa mig en trisslott för att se vad som väntar inför kommande år. Och varje år är jag lika rädd för att jag skall skrapa fram en Golfresa, ett frikort på Friskis & Svettis, en shoppingresa till Ullared, ett studiebesök hos Vattenfall eller helt enkelt en nitlott.
Men, jag hade tur i år igen, fyra lika ger vinst och jag tänker mig börja lösa in vinsten så fort det nya året tar sin början.
 
 
Jag själv har ägnat lite tid åt den annalkande storhelgen så inget fiske för mig, men andra har varit ute fångat fin öring på ostkusten.
Bosse "Experten" landade en riktigt fin julöring under ett fiskepass igår på hela 3,6kg och lite längre söderut så var John Kärki ute med fluga och tog en kanonfisk i lekskrud.
Läs mer på hans blogg "Livet på Kusten"
Cyklisten Emma, som vid några tillfällen fått namnet Silver-Emma i all ära, men dessa Silver-Herrar lyfter jag på fiskehatten för och säger grattis till deras silver.
 
 
¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>< ((((º>

Inga kommentarer: