Translate

söndag 2 februari 2014

Nytt i Flugfiskesverige och Till Salu

I dagarna så går nyheten ut, Scandinavian Fly Fishing Guides goes public.
Och det är inte något dåligt mål som grabbarna bakom detta namn har, när de säger att dom
vill vara Sveriges mest professionella, personliga och inte minst trevliga flugfiskeguider.
 
 
 
Jag har haft äran att få träffa Henrik vid ett antal tillfällen och inte minst fiska tillsammans med honom några dagar i Dalarna så sent som hösten 2013, så för mig råder ingen tvivel, det är rätt man på rätt plats, och jag är beredd att gå i god för att resten av gänget faller in under samma epitet.
Henriks proffsiga inställning till fisket som helhet och till vården av både fisk och fiskare vurmar för att de som tar sig an det här gänget kommer att få bra dagar vid något av de vatten som de erbjuder.
Ett stort lycka till önska jag Henrik och hela gänget bakom denna satsning.
 
¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>< ((((º>
 
Annars då?
Nja, fisket ligger fortsatt nere till förmån för arbetet i och kring vår kära Skeboån.
Det är vinter ute, och därmed så duggar mötena tätare istället.
Men nu känns det som att många bollar i luften snart, tryggt och säkert håller på att landa i vår famn.
Så vem vet, kanske vi också kan komma med nyheter inom kort.
Vårt arbete följer ni via vår blogg, Skeboåns Sportfiske.
 
Någonting som jag gjort för egen del kring fisket är den utrensning jag tog tag i igår, när det ömsom regnade och snöade ute.
Alla min drag, spinnare, gummibeten, vobbler och jerk hamnade på vardagsrumsbordet i en stor hög.
Det är inte förrän man gör så som man inser mängden och möjligen också ett visst behov av hjälp i någon form.
Steg två i processen var att plocka fram mina killars och Annelis draglådor och fyll på där.
När det sen var gjort återstod ändå en rejäl hög med prylar.
Varför detta arbete undrar ni?
Jo mitt beslut sedan något år tillbaka ligger fast, jag går vidare med bara flugspö i handen har jag tänkt.
 
Så nu finns en hög med prylar som väntar på nya ägare.
För även om det inte finns plats i mitt skåp, så kanske det kan glädja andra som valt att syssla med världens bästa hobby.
 
Detta finns:
Priser och foto, det som tillkommer är 50:- rak av för varje sändning.

Lite blandade askar.
Små betesboxar & Flugaskar.
100:- för hela högen.


En Planolåda med diverse vobbler, drag och gummibeten.
(en del behövs de bytas krokar på)
300:- för allt
 

 
T.v En låda med nya beten:
Tre Buster Jerk, en Zalt med gummisstjärt,
en Alien Eel plus en specialare i vackra Brynäsfärger inkl lådan.
400:- för hela lådan.
T.h
En låda med nya beten:
Diverse wobbler (Zalt och Bomber bland annat) plus låda
 400:- för hela lådan.
 
 
Shimano Forcemaster Jerkbait 183 Medium Heavy
500:-


T.v
Midjeväska Sölvkroken
100:-
T.h
Egentillverkad linkrog
50:-
 
Behåller du ingenting?!?!
Jo, betena på bilden nedan blir kvar här hemma.
De tre jerkbaiten blir kvar för att jag fått dom av en fiskekompis som gör sina jerk´s själv.
Tre helt unika jerk´s, varav den översta finns även i hans låda och som vid ett tillfälle då vi fiskade ihop drog tre gäddor över 6 kilo samma dag.

Den bruna lilla Hi-Lo´n, en gång en gåva från min mormors bror när vi fiskade gädda i Lötafjärden från hans flatbottnade eka, och jag som sexåring varit utan fram tills jag fick den av honom.

De två skeddragen blir också dom kvar, också dom gåvor när jag var kring sex till sju år gammal.
Det ena från min far och det blanka från min morfar.
Och som ni ser, min fars gamla skeddrag fick ligga som modell till jerken ovanför.
En draglåda med stort affektionsvärde helt enkelt för att inte tala om hur många gäddor som fallit offer för de tre i plåtlådan genom åren.
 
 
¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>< ((((º>

 

Inga kommentarer: