Translate

måndag 31 mars 2014

Test av LineTrap


Jag har haft förmånen att få testa en ny produkt sedan i höstas, som nu gjorde sin officiella entré för allmänheten under sportfiskemässan i Kista för någon vecka sedan. Och det är lika bra att jag säger det direkt, jag tycker att det är en mycket bra miljöprodukt som mer än väl fyller sitt syfte.

Detta är en produkt som jag tycker fyller ett tomt hål på marknaden.
Det finns liknande, oftast enklare, modeller på marknaden men de jag sett har jag upplevt som plastiga vilket gör att jag tror de lätt går sönder, Line Trap kan jag lova, kommer att hålla. Jag har spolat upp allt från tafsmaterial till långa linlängder i både nylon, spunna linor och flätlinor och den tar allt. Tidigare har jag haft en ficka i flugvästen där jag petat ner allt vad linstumpar heter men med Line Trap så slipper jag nu det ormboet, och hanteringen blir därmed mycket enklare.

Modellen jag har haft har varit storspolig, vilket gjort att jag haft den instoppad i fickan under fisket då jag inte vill ha en massa grejer hängande löst under fiskepassen. Men med den lilla upphängningsanordningen som var med så har det inte varit några problem att sen ta fram och använda den vid behov. På Sportfiskemässan visades även upp en lösning för att ha den i bältet.

Jag har pratat med Jonas om storleken och lämnat mitt önskemål om en modell som mer påminner om en spole för tafsmaterial, samma diameter som nuvarande modell men lite smalare, detta för att göra det enkelt för oss flugfiskare att ha med sig den, hängande på västen.





Tidigare när jag testat saker så har jag ju delat ut betyg i form av glada Rospiggar, och denna gång inget undantag.
Jag ger Line Trap 4 av 5 glada Rospiggar. 
Att den inte når upp till full pott hänger endast på storleken, som alltså ibland har betydelse. Hade den funnits i en något smalare utgåva så hade betyget nått hela vägen.
Priset är också ganska högt, men så är det enligt mig, en produkt som du köper en gång. Undrar just hur många gånger under samma period som du står som ägare för en Line Trap, som du kommer att byta flugspö, rulle, vadare och annat i din utrustning.
  
Det enda problemet med den som jag ser det är att, de som kommer att köpa denna produkt är inte de som idag "glömmer" sina linstumpar runt om längs våra sjöar och vattendrag, utan det är vi som inte bara plockar upp vårt egna skräp, utan också plockar efter andra som kommer att äga en Line Trap.

¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>< ((((º>

Inga kommentarer: