Translate

söndag 24 januari 2016

Testsväng

Grått, stilla, fuktigt och trots bara någon enstaka minus så trängde kylan och fukten in ordentligt. Tidigt ute Fluganberg och Jag, för att inte missa det eventuella 10-hugget. Nu gav det sig inte bättre än att 10-hugget missade oss. Detta var den första vändan denna säsong som ingen av oss ens hade kontakt, men sånt händer, det vet alla som ens försökt sig på detta med havsöringsfiske.
Vi har haft ett otroligt flyt så här långt denna säsong, med kontakt på varje tur.
Då blev det till att testa grejer istället.
Jag har gnällt lite på linorna jag har, tycker dom blir stela som pinnar ute vid kusten så fort tempen närmare sig nollan. Nu stod jag med några spolar som jag fått låna av en vän för att testa lite av vad Sameo har att erbjuda. Skall göra några testvändor till, men så här långt en glad överraskning.
Det andra testet för dagen var gåvan jag fick av min arbetsplats för de 25 år jag arbetat där. Nytt för i år var nämligen att man kunde byta klockan mot ett gåvobrev och på en av sidorna så hittade jag en kamera, valet klart.
En liten kompakt systemkamera, Samsung NX3300 med ett 16-50 objektiv.
Liten smidig, går lätt in innanför jackan och tar enligt mig hyfsade bilder.
Jag gör ju inte så mycket med mina bilder, möjligen klipper lite i dom, här nedan följer ett litet test.



Så avsaknaden av hugg blev till testsväng istället.
Här är lite bilder från min nya lilla vän.






Fluganberg och Niclas

Ny fluga kanske?

¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>< ((((º>

Inga kommentarer: