Translate

söndag 13 november 2016

Havsöringspremiär

Kanske inte lika väl klingande som för mina fiskebröder på västkusten, då vi här på ostkusten inte har något fiskestopp, men lika fullt min första turen längs kusten.
Tyvärr fick flugspöt stå kvar hemma till förmån för ett alldeles nyinköpt spinnspö.
Jo ni läste rätt, spinnspö och det helt utan tvång eller hot dessutom.
Den största anledningen är den operation som jag gjort sen en vecka tillbaka och som än så länge påverkar mitt flugfiske negativt. Då fiskesuget kröp på mig och jag samtidigt insåg att jag för några år sedan sålt allt vad spinnspön hette så var det bara att krypa till korset.

Redan vid andra kastet så så krökte spöt rygg och en kilosöring rusade runt i ytan innan den släppte igen. Bra start milt sagt.
Innan turen var över hade jag haft ytterligare två följare inne på grunt vatten.
Bra premiär och skönt att vara igång igen. 

Familjen Svan på väg söderut

Granaten med fast fisk....

.... och då kunde ju inte jag vara sämre.

¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>< ((((º>



Inga kommentarer: