Translate

onsdag 29 mars 2017

Till Salu - Grisslan 520S

Än så länge ligger hon i tältet hemma på gården, lyckligt ovetande om mina planer på att vi skall skiljas åt.

2008 blev hon min på båtmässan i Älvsjö. Av tre kandidater så valde jag tillslut henne och någon vecka senare kunde jag hämta båten i Bergshamra. Sedan dess har vi haft mycket kul tillsammans och varit ute på havet i stort sett i alla väder.
Bortsett från att en propeller fått lagats så har jag inte haft några problem med varken båt eller motor.
Har fungerat perfekt för bada, fiske, eller bara att åka en tur på havet.
Valet på mässan den gången stod mellan ytterligare två båtar i samma längd. 
HR och Micore. Att det slutligen blev en Grisslan berodde mest på de höga friborden, som gör båten säker i hög sjö och den trygghetskänsla man får vid fiske utomskärs. Skrovet skjuter undan vattnet bra och den känns säker när man går mot sjön eller i sidsjö.
Vi har spinnfiskat både tre och fyra man från båten. När vi sen kom till flugfisket så har vi oftast varit bara två.
Men då har man kunnat få in en spinnfiskare mellan de två viftarna för- och akteröver.
Planar fort och går sen att hålla planande i behagliga farter, kring 20-23 knop och på så sätt spara in en hel del på bensinkostnaderna.  


Grisslan 520S Tekniska Data:
Längd: 5.20 m Bredd: 2.00 m
Vikt: 370kg
Fart: +30kn med 60Hk Mercury


Läs mer om Grisslan här




Impeller är bytt nu i vår.
Kvar att göra är bottenmålning och tvätt sedan klar att sjösätta.
Anledningen till bytet är att jag hittat en större båt.

 
Före & Efter Impellerbyte


Grisslan 520S + Mercury 60Hk 2takt, allt nytt 2008 (Motor 2006 uttagen 2008)
Dynsats
Brandsläckare
Enklare pulpitöverdrag.
Bottenmålad
Impeller och packningar bytt 2017

Pris: 80.000:-
För intresse maila mig på: rospiggenfiske@hotmail.com


¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>< ((((º>    

Inga kommentarer: